پیامبر اکرم (ص): زگهواره تا گور دانش بجوی.
اپلیکیشن اندروید | تلگرام | اینستاگرام | تماس با ما
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
نسخه‌ی چاپی | PDF | ارسال به دوستان
رحیم پور در سومین اجلاس ملی فصل وصل:
فعالین جبهه انقلاب از فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی غفلت نکنند
طرف مقابل انقلاب اسلامی با افتخار سر خود را بالا می گیرد و می گوید ما در حال گسترش دیپلماسی عمومی هستیم و در این فضا، جبهه انقلاب نیز باید از این فضا استفاده کند و فرصتها را مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش بصیرت: حسن رحیم پور ازغدی که در جمع فعالان فضای مجازی در مشهد سخن می گفت، با اشاره به اهمیت فضای سایبر در معادلات کنونی، اظهار کرد: تهدیدها و فرصت های بزرگی در حوزه فضای مجازی وجود دارد و به مانند سرزمین جدیدی است که باید کشف شود.
این متفکر و اندیشمند جبهه انقلاب اسلامی افزود: طرف مقابل انقلاب اسلامی با افتخار سر خود را بالا می گیرد و می گوید ما در حال گسترش دیپلماسی عمومی هستیم و در این فضا، جبهه انقلاب نیز باید از این فضا استفاده کند و فرصتها را مورد استفاده قرار دهد.
وی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا مدعی اصلی اینترنت است و زادگاه اینترنت، ارتش آمریکاست. از سوی دیگر هالیوود و پنتاگون با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند و هالیوود اکنون در حال چیدن مقدمات یک جنگ جدید است و آنچه به عنوان قائله تکفیری ها می بینید، بخشی از این آماده سازی است.

 

استاد رحیم پور ازغدی به نمایشگاهی از ادیان مختلف که در گذشته برگزار شده است، اشاره کرد و گفت: در آن نمایشگاه، ضعیف ترین بخش به اسلام که غنی ترین دین است، اختصاص داشت و چند لباس بومی را گذاشته بودند. در همین نمایشگاه بهائیت که هیچ چیز برای گفتن ندارد، بسیار فعال بود اما بحث های اسلامی غیر فعال بود.
این اندیشمند و متفکر تصریح کرد: باید تولیدات به صورت کیفی انجام شود و سپس توزیع بسیار قوی صورت گیرد و نسبت مراکز توزیع به تولید باید ده ها و صدها برابر باشد تا محتوای قویی ای که داریم، با اثرگذاری توزیع شود.
رحیم پور ازغدی با اشاره به استفاده آمریکا از واژه دیپلماسی عمومی اظهار کرد: آمریکا با بی شرمی می گوید که با همه اقشار مردم شما ارتباط برقرار می کنیم و برای این کار برنامه و پروژه‌هایی هم تعریف کرده اند این در حالی است که ما می گوییم این کار را نمی کنیم. این فضا به شکل انجمن های دوستی ایران و آمریکا یا ایران و انگلیس قبل از انقلاب هم بود اما امروز با وجود اینترنت، به شکلی بسیار گسترده فعال است.

 

وی افزود: آنها می گویند هر آمریکایی که حتی به شکل توریست به جایی سفر می کند، باید مبلغ سبک زندگی آمریکایی باشد. در این راستا، هنرپیشه غیر سیاسی آمریکایی مانند آنجلینا ]جولی[ را در پروژه های به ظاهر بشر دوستانه به دیگر کشورها می فرستند و از این دیپلماسی عمومی بهره می برند. آنها رسما می گویند هر آمریکایی، باید شهروند دیپلمات باشد. قبل از انقلاب نیز از الویس پریسلی استفاده می کردند و او را با یونیفورم ارتش آمریکا به کشورهای دیگر می فرستادند تا سبک زندگی آمریکا را تشویق کند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: آمریکایی ها می گویند که تاملات هر شهروند آمریکایی در خارج از آمریکا تاثیرگذار است. شهروندان آمریکا چه آکادمیک باشند، چه دانشجو، چه ورزشکار، باید در جهت منافع آمریکا فعالیت کنید. این همان ورزش سیاسی و بهره برداری سیاسی از ظرفیت های مختلف است.
استاد رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: ورزش اکنون سیاسی است و این غیر قابل انکار است. همین الان در المپیک 2016 ریو، در چندین تیم دنیا، ورزشکاران محجبه وجود دارند و این مسئله، اولین بار از ایران آغاز شده است. البته همان ابتدا که ایران با ورزشکاران محجبه در المپیک یا مسابقات دیگر حاضر شد، ما را مسخره کردند اما اکنون تاثیرگذار شده ایم. آنها اکنون مجبور شده اند که به تاثیرگذاری فرهنگی ایران و قدرت سایبری ما اعتراف کنند که ورزشکاران محجبه خارجی، نمونه ای برای تاثیرگذاری همین انقلاب است. مسابقه ندادن با تیم رژیم صهیونیستی که اکنون به کشورهای دیگر نیز کشیده شده است، نیز از تاثیرات انقلاب ایران است زیرا ورزشکاری که سالها زحمت کشیده است، از مدال خود می گذرد تا حق ملت فلسطین را فریاد بزند و ورزش را که به ناحق سیاسی کرده اند، وسیله این کار قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: برخی می گویند که فضای اینترنت را با سیاست آلوده نکنید اما این فضا نه پاک است، نه غیر سیاسی بلکه جایی برای عرضه همه عقاید است و اکنون به شاهراهی دو طرفه تبدیل شده است. آمریکایی ها صراحتا به شهروندان خود اعلام می کند، به هر کاری که مشغول هستید، باید مبلغ فرهنگ و سیاست آمریکا باشید.

یک دیدگاه بگذارید

دیدگاه‌های کاربران

نخستین دیدگاه را شما بگذارید.

نظرسنجی

پیشنهاد 1
پیشنهاد 1
پیشنهاد 1

پیوند‌ها

پیشنهاد 1
پیشنهاد 1
پیشنهاد 1