پیامبر اکرم (ص): زگهواره تا گور دانش بجوی.
اپلیکیشن اندروید | تلگرام | اینستاگرام | تماس با ما
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
نسخه‌ی چاپی | PDF | ارسال به دوستان
یک روز بعد از انتخابات آمریکا
تعرض به دختر مسلمان دانشجو در کالیفرنیا
انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه نیویورک از حک شدن نام «ترامپ» روی در نمازخانه این دانشگاه خبر داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش بصیرت: پلیس کالیفرنیا در مورد تعرض به دو دانشجوی مسلمان دختر که حجاب داشتند، تحقیق می‌کند. بازرسان یکی از این تعرض‌ها را مصداقی از اسلام‌هراسی توصیف کردند.

این دو مورد تعرض روز چهارشنبه اتفاق افتاد، یک روز پس از انتخاب «دونالد ترامپ» به ریاست جمهوری آمریکا در پایان کارزاری که با اظهارات جنجالی این میلیاردر جمهوری خواه به ویژه بر ضد مسلمانان همراه بود.

خبرگزاری فرانسه از لس‌آنجلس، گزارش داد: پلیس اعلام کرد در دانشگاه سن دیه‌گو، دو نفر در حضور یک دختر جوان سخنانی درباره دونالد ترامپ و مسلمانان گفتند و بعد وسایل او را دزدیدند.

«رونالد بروسارد» سخنگوی پلیس تأمین امنیت دانشگاه سن‌ دیه‌گو اعلام کرد بازرسان احتمال می‌دهند این اقدام ویژگی اسلام‌هراسانه داشته باشد.

«ایلوت هیرشمن» رئیس دانشگاه و جاش مایز یکی از مسئولان پلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند: حرفایی که به این دانشجوی دختر زده شده است نشان می‌دهد که او به علت مذهبش همچنین به علت اینکه لباس سنتی و حجاب داشته، مورد تعرض قرار گرفته است.

پلیس دانشگاه سن خوزه در شمال کالیفرنیا نیز به نوبه خود درباره تعرض به یک دانشجوی دختر دیگر تحقیق می‌کند.

مردی از پشت به این دختر نزدیک می‌شود و روسری او را می کشد که باعث می‌شود او دچار مشکل تنفسی شود و تعادلش را از دست بدهد.

«پت هریس» سخنگوی دانشگاه به خبرگزاری فرانسه گفت هنوز کسی در این ارتباط بازداشت نشده است.

وی افزود: ما بسیار نگرانیم از اینکه این اتفاق در دانشگاه ما افتاده است. هیچکس نباید در دانشگاه سن خوزه با این گونه رفتارها مواجه شود.

 

انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه نیویورک از حک شدن نام «ترامپ» روی در نمازخانه این دانشگاه خبر داد و آن را محکوم کرد.

این انجمن اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای این انجمن متوجه شدند که دانشگاه آنها از ناشکیبایی که آمریکا را فرا گرفته است، در امان نیستند.

 

//منبع: ابنا

یک دیدگاه بگذارید

دیدگاه‌های کاربران

نخستین دیدگاه را شما بگذارید.

نظرسنجی

پیشنهاد 1
پیشنهاد 1
پیشنهاد 1

پیوند‌ها

پیشنهاد 1
پیشنهاد 1
پیشنهاد 1