پیامبر اکرم (ص): زگهواره تا گور دانش بجوی.
اپلیکیشن اندروید | تلگرام | اینستاگرام | تماس با ما
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
نسخه‌ی چاپی | PDF | ارسال به دوستان
در آستانه اربعین
هشدار کمیسیون حقوق بشر اسلامی به رئیس جمهور نیجریه
کمیسیون حقوق بشر اسلامی در نامه ای به «محمد بوهاری»، رئیس جمهور نیجریه از او خواست تا تمام تلاش خود را برای حفاظت از جان شیعیان و عزاداران حسینی در گردهمایی روز اربعین صورت دهد.

به گزارش بصیرت: در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان و پس از گذشت حدود یکسال از حادثه دلخراش اربعین سال گذشته و حمله دژخیمان ارتش نیجریه به تجمع عزاداران اربعین حسینی که منجر به شهادت قریب به ۱۰۰۰ تن و دستگیر شدن صدها تن از جمله رهبر جنبش اسلامی نیجریه، «شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی»، کمیسیون حقوق بشر اسلامی طی پیامی به «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه، نسبت به تکرار مجدد این حملات در اربعین سال جاری هشدار داد.

در این نامه ضمن اشار به بخشی از جنایاتی که ارتش این کشور در حق شیعیان و جنبش اسلامی نیجریه مرتکب شده است، تاکید شد که اسناد و مدارک معتبر و موثقی در دست است که نشان از برنامه ای برای حمله مجدد به تجمع عزاداران حسینی در اربعین سال جاری دارد.

این سازمان حقوق بشری با اشاره به این اسناد و مدارک، از رئیس جمهور نیجریه خواسته است تا تدابیر ویژه ای اتخاذ نماید تا جلوی این حملات وحشیانه احتمالی گرفته و آسیبی به عزاداران حسینی وارد نشود.

در بخشی از این نامه تصریح شده است که در طول پنج سالی که عزاداران حسینی در ایام اربعین برای سوگواری و عزادارای برای سید و سالار شهیدان تجمع می کنند، به هیچ عنوان این گردهمایی منجر به خشونت نشده است و حتی سال گذشته نیز که گروه تروریستی بوکوحرام تجمع اربعین شیعیان را هدف قرار داده و تعدادی را به شهادت رساند، عزاداران با حفظ خونسردی از به خشونت کشیده شدن گردهمایی خود جلوگیری کردند. بنابراین هیچ جای نگرانی نسبت به این اجتماع عظیم وجود ندارد و باید تدابیری اتخاذ شود که ایشان هدف حملات مزدوران قرار نگیرند.

در انتهای این نامه که به امضای «مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر الاسلامی در لندن درآمد، از رئیس جمهور نیجریه درخواست شده است که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیش آمد هر نوع درگیری وارد امدن صدمات جانی و مالی به شیعیان و عزاداران حسینی جلوگیری شود.

 

//منبع: ابنا

یک دیدگاه بگذارید

دیدگاه‌های کاربران

نخستین دیدگاه را شما بگذارید.

نظرسنجی

پیشنهاد 1
پیشنهاد 1
پیشنهاد 1

پیوند‌ها

پیشنهاد 1
پیشنهاد 1
پیشنهاد 1