پیامبر اکرم (ص): زگهواره تا گور دانش بجوی.
اپلیکیشن اندروید | تلگرام | اینستاگرام | تماس با ما
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
نسخه‌ی چاپی | PDF | ارسال به دوستان
12 شهید در حمله انتحاری کربلا
تروریست داعشی که در کربلا منفجر شد
گروه تروریستی داعش با بر عهده گرفتن مسئولیت حمله شش عامل انتحاری به منطقه عین التمر در استان کربلا نام تروریستی که خود را توانست منفجر کند منتشر کرد.

به گزارش بصیرت: گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت حمله شش تروریست انتحاری به منطقه عین التمر در غرب کربلا را بر عهده گرفت.

روز گذشته شش عامل انتحاری که کمربند انفجاری داشتند به شهرستان عین التمر در غرب کربلا حمله کردند که نیروهای امنیتی وارد درگیری با آن‌ها شدند.

طی این درگیری ۵ تروریست انتحاری به هلاکت رسیدند اما تروریست ششم توانست خود را به یکی از منازل عین التمر برساند و با منفجر کردن خود ۱۲ نفر را شهید و ۶ نفر دیگر را زخمی کرد.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش گزارش داد که این گروه مسئول حملات در کربلا است.

داعش تروریستی که خود را منفجر کرده «ابودجانه المصلاوی» معرفی کرده است.

«سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق نیز درباره جزئیات حمله به شهرستان عین التمر گفت: این حمله به شهید و زخمی شدن ۱۸ تن منجر شد.

وی افزود: شش عامل انتحاری که کمربند انتحاری به خود بسته بودند به محله الجهاد در شهرستان مذکور نفوذ کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند که نیروهای امنیتی توانستند پنج تن آنها را بکشند.

وی افزود: این نیروها عامل انتحاری ششم را محاصره کردند که او ناگزیر شد وارد یکی از منازل شده و خودش را منفجر کند که این انفجار به شهادت ۱۲ تن و زخمی شدن ۶ تن دیگر منتهی شد.

پیکر مطهر شهدای این انفجار تروریستی پس از انتقال به کربلای معلی در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت عباس(ع) تشییع شد.

رئیس شورای استانداری کربلا نیز تأکید کرد که اوضاع امنیتی در عین التمر تحت کنترل است و نیروهای امنیتی به این شهرستان اعزام شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار تروریستی امروز در کربلا را به شدت محکوم کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان انفجار در منطقه عین التمر استان کربلای عراق را که به شهید و زخمی شدن چندین تن از شهروندان عراقی از جمله چند زن و کودک منجر شد را به شدت محکوم کرد.

وی ضمن تسلیت این واقعه تأسف‌بار به بازماندگان داغدار این حادثه دردناک و با ابراز هم‌دردی با ملت و دولت عراق تأکید کرد: در چنین ایام مقدسی که خیل عظیم زائران حسینی در سیر و سلوکی معنوی با پای پیاده، رو به سوی کربلا رهسپارند بار دیگر تروریست‌های تکفیری با حمله به مردم بی‌دفاع، لکه ننگ دیگری را بر کارنامه سیاه و ننگین خود در منطقه و در تاریخ مملو از ددمنشی‌های خود ثبت کردند.‌

در عین حال سردار «حسین ذوالفقاری» رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: در انفجار امروز عراق به هیچ‌یک از زائران ایرانی آسیبی نرسید.

وی اظهار کرد: این انفجار تروریستی در ۸۰ کیلومتری کربلا و در منطقه عین‌التمر رخ داده است.

مسئولان امنیتی در استان کربلا طرح ویژه‌ای را برای تأمین امنیت در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی اجرا می‌کنند. در آستانه اربعین حسینی تعداد زیادی از زائران از کشورهای اسلامی راهی کربلا می‌شوند.

 

//منبع:ابنا

یک دیدگاه بگذارید

دیدگاه‌های کاربران

نخستین دیدگاه را شما بگذارید.

نظرسنجی

پیشنهاد 1
پیشنهاد 1
پیشنهاد 1

پیوند‌ها

پیشنهاد 1
پیشنهاد 1
پیشنهاد 1